פורום שיקום בריאות הנפש גליל מערבי 

 

לאחרונה התקיים יום עיון  משותף  לכלל נותני השירותים ב"סל שיקום" של משרד הבריאות, עם נציגי מחלקות שיקום ונכות כללית בביטוח הלאומי סניף נהריה. 

מטרת המפגש הייתה הכרות ולמידה של תחומי האחריות של הגופים השונים, וכן חיזוק הקשר ביניהם לצורך מיצוי זכויותיהם של אוכלוסיית נפגעי הנפש. 

המפגש נועד להרחיב את הידע על שרותי "סל שיקום" שמעניק משרד הבריאות,  וכן את ההכרות עם תחום השיקום המקצועי ומחלקת נכות כללית  בביטוח לאומי. 

ליאת משתתפת בתוכנית "עמיתים לזכויות "הציגה את סיפורה האישי, המשבר וההחלמה, ואת חלקו של כל אחד מגורמי השיקום בתהליך השיקום המשמעותי שעושה. כיום ליאת מועסקת על ידי החברה למתנ"סים ומעבירה הרצאות וסדנאות בנושא מיצוי זכויות והפחתת סטיגמות.

מלבד נציגי הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות, השתתפו במפגש גם נציגי ביה"ח מזור (מזרע), התחנות לבריאות הנפש עכו ונהריה. כמו כן, נטלו חלק ארגונים מתחומי תעסוקה, דיור ופנאי, המספקים שירותים במסגרת "סל שיקום"  של משרד הבריאות, ומתמודדים שהפכו ל'צרכנים נותני שירות' ומעורבים בעשיה בתחום. 

 

יום העיון הוא תוצר של עבודת פורום בריאות הנפש גליל מערבי, המנוהל על ידי מרים מיארה, רכזת תוכנית 'עמיתים' של משרד הבריאות והחברה למתנ"סים בעכו והסביבה. הפורום נפגש בקביעות, ומקדם נושאים הקשורים לשיפור איכות חייהם של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית, כמו גם הפחתת סטיגמות וקבלה חברתית של מתמודדים בקהילה. 

מבוטחים אשר נקבעו להם 20%  נכות ומעלה  בנכות כללית עשויים להיות זכאים לסיוע בשיקום מקצועי דרך תחום שיקום בבטוח לאומי. ניתן ליצור קשר בטלפון 04-9528138 

מבוטחים אשר נקבעו להם 40% נכות על סעיף נפשי בנכות כללית, מוזמנים ליצור קשר לבדיקת זכאות לשירותי סל שיקום בתחנות לבריאות הנפש או ב"קול הבריאות" בטלפון  5400* . 

לפניה לקבלת יעוץ ותמיכה למשפחות ניתן לפנות למיל"ם

בטלפון 04-6882898. 

להצטרפות לפורום ניתן ליצור קשר עם מרים מיארה במתנ"ס עכו בטלפון  04-6753002.