סיור "בעיניים אחרות" למועצת הנער העירונית- להכרות עם מקומות ואנשים עם מגבלה נפשית ופיזית
במסגרת חודש שוויון הזדמנויות לאנשים עם מגבלה התקיים סיור מיוחד לקבוצת מנהיגות נוער עירונית. את הסיור הדריכו מרים מיארה, רכזת נגישות במתנ"ס ותוכנית 'עמיתים' לקידום השתלבותם בקהילה של אנשים עם מגבלה נפשית ,  ואיתן ג'ורג' הורוביץ , אמן עכואי ופעיל חברתי.

הסיור החל בחנות "סיפור חוזר" המהווה מסגרת שיקומית לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית. בחנות פגשו בני הנוער את אחד העובדים , אשר סיפר להם על הקשיים שלו, על תהליך השיקום שעושה, מהי בשבילו החנות,  ולמה כל כך חשוב שהיא תהיה בתוך הקהילה, ולא באזור תעשיה מרוחק. כשנשאלו בני הנוער על ספר שקראו לאחרונה והשאיר עליהם את רישומו, שיתף אחד מהנערים כי קרא ספר , שקשור בסיפור חייו שלו, סיפור מרתק ומלא התמודדויות לא קלות. הוא תיאר את הדרך שבחר ביצירת מציאות אחרת ועתיד טוב יותר, אשר בין השאר הובילה אותו לחפש אנשים שזקוקים לעזרתו, במקום לפגוע בהם  כפי שנהג בעבר.

עובדי החנות הזמינו את בני הנוער לראות בחנות כמקום מפגש, ספרייה, ולהיכנס אליה, גם אם אין בכוונתם לקנות, כיוון שחשובה להם התקשורת והקשר עם תושבי העיר, יותר מאשר התועלת הכספית שבמכירה.

משם המשיכו בני הנוער בסיור רגלי במרכז העיר , תוך שהונחו לחשוב שהם על כסאות גלגלים ולמצוא את הדרך הנגישה האפשרית להם למעבר. הנערים נתקלו במכשולים וחשו במעט , את מה שחווים אנשים עם מגבלה פיזית בחיי היומיום בפעולות הכי פשוטות.

במהלך הסיור ראו את מרכז לעיוור, המהווה מועדון לאנשים עוורים וכבדי ראיה והמשיכו לביתו של האמן איתן גורג' הורוביץ. איתן שיתף בסיפורו האישי, בדרך ההתמודדות המיוחדת שבחר בתהליך השיקום שלו לאחר שנפצע קשה בתאונת דרכים, לקום כל בקר ולחשוב:" מה אני יכול לעשות היום  כיוון שאיני יודע מה יהיה מחר".  ההתנדבות והמעורבות בקהילה, הן שנותנות לו את הכוח והשמחה לצלוח גם שעות וימים כואבים.

אחת השאלות שהעסיקה את בני הנוער היא מדוע בחר להעתיק את מגוריו מתל אביב לעכו. איתן סיפר עד כמה עכו היא עבורו נוחה ונעימה, ומזמנת חיבורים אנושיים , תרבותיים ואמנותיים יוצאי דופן ומרתקים.

איתן הזמין את בני הנער להצטרף לפרוייקטים החברתיים בהם לוקח חלק, כל אחד לפי רצונו. טלי נוברוזוב, רכזת מועצת הנוער במתנ"ס, העלתה את שאלת ההתנדבות, למי היא חשובה? כיצד אנו בוחרים מקום מתאים? טלי שאלה את בני הנוער על מצבים בחייהם בהם היו מוגבלים, וחידדה את נושא הנגישות והרלוונטיות שלו לכל אחד מאיתנו בשלב זה או אחר בחייו.