"סליחה על ההפרעה"- כשמחליטים לשים הכל על השולחן

 

מופע סטנדאפ "סליחה על ההפרעה" התקיים בשותפות מספר שותפים בקהילה וביניהם: תוכנית 'עמיתים'  מבית החברה למרכזים קהילתיים, מרכז צעירים, מינהל הרווחה בעירית עכו, אילן , סיפור חוזר  . במופע השתתפו 3 אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית, אשר בחרו להביא את סיפורם בהומור בלתי מתפשר ובאומץ רב.

המופע הוא הדרך שלהם לחגוג את השיגעון במופע חושפני המאפשר הצצה נדירה וייחודית לעולמם של נפגעי הנפש. המופע מצליח לשבור את הסטיגמה שיש כלפי נפגעי נפש ומקרב בין הקהל לבין מתמודדי הנפש באמצעות הומור ושבירת מחיצות. דרך המופע  למד הקהל על עולמם של המתמודדים בדרך משעשעת ובאופן שטרם נראה על הבמות. זו היתה דרך לפתוח את הראש ואת הלב לחייהם של המתמודדים ולצחוק בלי הפסקה.

בסוף המופע נערך רב שיח בהנחיית מרים מיארה, רכזת 'עמיתים' בחברה למרכזים קהילתיים בעכו, ובהשתתפות השחקנים והקהל. השאלות שחזרו על עצמם היו מניין כוחות הנפש לשתף בנבכי הנפש? מה הכוח שיש בהופעה מול קהל? מאיפה היה הרעיון להפוך את ההתמודדות הנפשית למופע קומי?  בקהל היו מתמודדים, בני משפחה, אנשים מהקהילה ואנשי מקצוע מעכו ומהסביבה כולה. כולם העידו שיצאו מהמופע מחוזקים באשר לכוח שיש בקבלת המגבלה ושיתוף הקהילה בה.  היכולת להפסיק להתבייש ולהכיר במי אני, מה הקושי שלי, ומהם כוחותי ? להיות אני, ולהתחבר לאחרים.

לפרטים אודות תוכנית 'עמיתים' ניתן לפנות למרים מיארה, במתנ"ס בית היימן 046753002.