סדנת מסיכות ססגונית נערכה השבוע למועצת הנוער העירונית בהובלת טלי נוברוזוב  על ידי תוכנית 'עמיתים' . הסדנה היתה הזדמנות עבור הנערים לפגוש צדדים נוספים וחבויים יותר בעצמם, ולשתף את חבריהם במה שבדרך כלל נשאר "מאחורי המסיכה". בני הנוער שתפו בפתיחות  בצדדים פחות מוכרים, וגילו שהשיתוף של אחרים יוצר קרבה ומעמיק את ההכרות. הם היו מופתעים לגלות אחד על השני דברים מעניינים, וגם מופתעים מעצמם, שהצליחו מעט "להסיר את המסיכה". בהמשך פגשו את אלבינה אברהמוב , מסבירנית בתוכנית 'עמיתים', סטודנטית מוכשרת במכללת הגליל המערבי. אלבינה שיתפה במסע השיקום שלה, בקשיים, בדרך ההתמודדות והצמיחה מהמשבר , ויצרה שיח שגרם לבני הנוער להתעניין, לשאול שאלות ולהבין מהי קבלה עצמית ומהי קבלת השונה. כיום אלבינה מהווה השראה לאחרים, ומשתמשת בכלים שרכשה כדי לעזור לאנשים שמתמודדים עם משברים נפשיים ואחרים. 

לסיום כל אחד עיצב את המסיכה שלו , תוך מחשבה על השאלות :מה המסיכה שאני בוחר ללבוש? או :מה המסיכה שהחברה שמה עליי? כשאנו רואים רק את המסיכה, את הסטיגמה "דתי" "ערבי", "יהודי", "חולה נפש",  אנו מפספסים הרבה מאישיותו המורכבת ומהצדדים המגוונים הקיימים באדם.

כשאנו מסירים את המסכות מזומנת לנו האפשרות להכיר את שלל הפנים של האדם, להתקרב ולהתחבר.

תוכנית עמיתים שמה לה למטרה לקדם את החלמתם של אנשים עם מגבלה נפשית בעזרת הקהילה. המשתתפים זוכים לליווי אישי ולשילוב בחוגים, פעילויות , התנדבות ומעורבות בקהילה.

לפרטים : מרים מיארה, רכזת 'עמיתים', מתנ"ס בית היימן 046753002 (שלוחה  3)    miriam@akko.matnasim.co.il