תכנית "גלגלים"  הינה תכנית משותפת למחלקת הרווחה בעירית עכו, החברה למתנ"סים והחברה למרכזים קהילתיים בעכו.  מטרתה של התכנית היא קידום ושיפור ניידות עצמאית בקהילה של אנשים עם מוגבלות, והשתלבותם בכל תחומי החיים: בילוי, תרבות, צריכת שירותים ועוד.

 

התוכנית פותחה על ידי ״ישראל מעבר למגבלות״ (שותפות של ג׳וינט ישראל, ממשלת ישראל וקרן משפחת רודרמן), יחד עם המוסד לביטוח לאומי ומופעלת ע"י החברה למתנ״סים - קהילה נגישה.

 

במסגרת התוכנית הוקם בעכו מערך התנדבות קהילתי המסייע לאנשים עם מוגבלות לנוע במרחב הציבורי לצרכים שונים, ע"י ליווי רגלי, הסעה (טרמפ), ליווי בתחבורה ציבורית ועוד. מערך ההתנדבות כולל מתנדבים עם ובלי מוגבלות אשר עוברים הכשרה מקצועית.

 

בנוסף, מתבצעות הכשרות מעשיות לשימוש עצמאי בתחבורה ציבורית המיועדות לאנשים עם מגבלה שכלית התפתחותית, על הרצף האוטיסטי ומתמודדי בריאות הנפש.

 

פעילי "קהילה נגישה" ממשיכים לקיים הסברות במטרה להעלות את המודעות בנושא הנגישות ושיפור תשתיות הניידות על מנת ליצור מרחב נגיש ומכיל עבור כולם.

 

מרדכי זריבי, פעיל קהילה נגישה שמוביל את מערך ההתנדבות מספר על חוויותיו בתהליך הליווי משתתפי התוכנית: "מדובר בחוויה מדהימה, החיבור היה מידי" הוא מתאר את המפגשים ומספר כי המתנדבים מדווחים לו על תחושת סיפוק אדירה שהליווי מסב להם "נתינה יש בה קבלה למתנדב"..

 

זקוקים לסיוע בהגעה ממקום למקום? רוצים להתנדב בתכנית?

 

למידע נוסף ותיאומים ניתן לפנות לנוי בטלפון 0585221289 או למייל noy.ako@akko.matnasim.co.il