תנועת של

תנועת של"מ (שרות לאומי למבוגר)

רכזת של"מ יישובית - אסתי מוסרי (מתנדבת) 

רכזת של"מ מטעם המתנ"ס – קרן כהן מויאל

משרד – בית העם

של"מ היא תנועה חברתית עממית להתנדבות, הפונה לכול מי שפורש ממעגל העבודה ומציעה לו לבוא ולהתנדב בתחומי עניין מגוונים. של"מ משלבת את הפורשים המגיעים עם ידע וניסיון עשיר במקומות שונים בקהילה. החברה למתנ"סים רואה בתפיסת עולמה הקהילתית את נושא ההתנדבות לקהילה כביטוי למעורבות הפרט בתהליכים בסביבתו. כל הפעילות בשל"מ מושתת על מתנדבים בלבד המפעילים יוזמות ייחודיות המושתתות על ניסיונם העשיר. התנועה מכילה למעלה ממאה ועשרים מתנדבים הפעילים בתחומי עניין שונים. לכל תחום התנדבות מתנדב רכז המפעיל ונמצא בקשר שותף עם המתנדבים בתחומו. הרכזים מהווים את הצוות המוביל של של"מ בעיר.

המתנדבים פעילים בתחומים שונים:

1 .זה"ב בגן – מתנדבים משובצים בגני הילדים יום בשבוע ומלמדים אותם את נושא זהירות בדרכים

2 .מועדון אור ירוק – מתנדבים פעילים בכל בתי הספר בעיר בהקניית ידע בנושא זהירות בדרכים וכמו כן מפעילים את תוכנית הליבה של אור ירוק.

3 .של"מ בחינוך – מתנדבים משובצים יום בשבוע בכיתות א, ב בבתי הספר היסודיים ומפעילים את התוכנית "קריאה בהנאה".

4 .התנדבות משפחתית – מתנדבים מפעילים תוכנית העוסקת בנושא שימור בעיר עכו. הורים ותלמידים לומדים יחדיו את נושא השימור ויחד משמרים אתר בעיר.

5 .קהילה מטיילת – מתנדבים מתכננים טיולים אחת לחודש לקהילה המטיילת יחדיו בארץ

6 .הכנה לשעת חרום - מתנדבים המשתתפים בתוכנית הרשות ועוברים הכשרה לעזרה בשעת חרום

7 .התנדבות במועדוניות שונות - מתנדבים הפעילים במועדוניות שונות כמו מועדון לילדים אוטיסטים, מועדון לניצולי שואה "מופת", חנות משמעות ועוד

8 .מועדוניות לאזרחים בוגרים - מתנדבים המפעילים לאורך כל השנה אחת לשבוע מועדונים לאזרחים בוגרים במרכזי המתנ"סים בית העם, בית היימן, בית קדם.

9 .פעילות התנדבותית עם הרווחה – מתנדבים המסייעים ברווחה לדוגמה איתור ניצולי שואה הגרים בעיר במטרה לעדכן אותם על זכויותיהם.

10 .פעילות בבתי הספר של החינוך המיוחד – מתנדבים המסייעים פעם בשבוע בבתי הספר הנ"ל, חלקם משתתפים בתוכניות ייחודיות באותם בתי ספר.

11 .מועדון גש"מ (גמלאיות שומרות מסורת) - מתנדבות המפעילות מועדון לשומרות מסורות המנהלות אורח חיים דתי ונפגשות אחת לשבוע על כוס קפה והאזנה לשיחות בעלי תוכן תורני.

12 .היכל הנתינה - מתנדבים המפעילים תוכניות העשרה לכלל המתנדבים האחרים בשל"מ.

13 .מתנ"ס – פעילים המתנדבים במתנ"סים השונים .

אנו מפעילים תוכניות ייחודיות בהתאם לכישורי המתנדבים ובהתאם לרצונם.

ניתן להתנדב משעתיים ויותר בשבוע .אנו מכשירים את המתנדבים בנושאים השונים ופועלים בשיתוף פעולה עם הרשות, משרד החינוך, משרד הרווחה, של"מ ארצי ומחוזי ורשת החברה למרכזים קהילתיים.

"להתנדב בשל"מ זה להיות שלם עם עצמך" 

ליצירת קשר להתנדבות:

אסתי מוסרי נייד: 052-5441366

אידה רוזנפלד נייד: 050-6810246