כנס ייחודי בנושא בריאות הנפש לחברה הערבית

יום ראשון מסוגו לעידוד המגזר הערבי לצרוך שירותי שיקום בבריאות הנפש התקיים בעכו. יום העיון התקיים כלו בשפה הערבית, במרכז התרבות של מתנ"ס עכו העתיקה, ולקחו בו חלק סגן ראש העיר מר אדהם ג'מאל, ד"ר ג'רייסי- סגן הפסיכיאטר המחוזי, רובא אליאס,  רכזת המגזר הערבי בסל שיקום במשרד הבריאות,  מתמודדים ובני משפחה מעכו והסביבה. 
יום העיון הוא פרי  יוזמה שצמחה בפורום שיקום בריאות הנפש,  שהוא  שותפות של כלל הארגונים הפועלים בתחום.  
הפורום נפגש באופן קבוע במתנ"ס בית היימן,  ומובילה אותו מרים מיארה,  רכזת תוכנית 'עמיתים' במתנ"ס.  
המפגשים שמתקיימים במרכז הקהילתי מסמלים את התפיסה של הפורום: השתלבות מירבית של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית בקהילה.  
יום העיון התקיים במטרה להגביר את המודעות לשירותים המגוונים הניתנים  בקהילה לאנשים המתמודדים עם קושי נפשי,  ולשים על השולחן את נושא בריאות הנפש.  
אדהאם ג'מאל קרא למתמודדים ולמשפחות לפנות לטיפול,  כדי להפסיק לסבול לבד ולשפר את איכות החיים.  הוא ציין שעכו היא עיר שמקבלת את כל תושביה ודואגת לפיתוח מענים מתאימים.  כולם הם ברואי האל וראויים להיות חלק פעיל בקהילה.  
ד"ר ג'רייסי הסביר על מחלות נפשיות שונות, ועל הדרך שהמגזר מתמודד איתן. הוא הדגיש את הצורך בטיפול מתאים ורב מימדי כדי להגיע להחלמה טובה ולהגדיל את רמת התפקוד. מתמודדת שיתפה בדרך שהיא עושה בתהליך השיקום, עד כמה אנשי סל שיקום עזרו לה לצאת מהבית. רובא אליאס ממשרד הבריאות נתנה הסבר על סל שיקום ואיזה שירותים מגיעים למתמודדים. משפחה מתמודדת דברה על תהליך הקבלה של בן משפחה חולה, והכלים שקבלה מייעוץ למשפחות להתמודד ואיך להתנהל במשבר שעוברת המשפחה. המשפחה תארה את הקושי הכפול להתמודד עם מחלת הבן ולעזור לו ובנוסף איך לעמוד מול הלחץ החברתי להסתיר את המחלה.השיחות שקבלו והייעוץ סייעו להם מאד בתהליך המורכב, ונתנו להם תחושה שהם לא לבד. 
הכנס הוכתר בהצלחה הן בכמות המשתתפים: מעל 70 אנשי מקצוע מתמודדים ובני משפחותיהם מהגליל המערבי והן ברמת המקצועיות והמנחים שהשתתפו בו.