בואו להיות ביחד – תכנית 'רעים'

"רעים" – תכנית מבית החברה למרכזים קהילתיים בעכו משתפים: יצאנו לראשונה כקבוצה מחוץ לתחומי הזמן והמקום הרגילים שלנו. יצאנו להצגה "מול כולם" באודיטוריום. הצגה ריגשה אותנו מאוד, והעלתה תכנים מאוד רלוונטיים לקבוצה: איך ההרגשה להיות שונה, איך אני מתקבל בחברה כשונה, עד כמה אני יכול להשתלב בחברה אפילו שיש בי פגם. בדומה לתסמונת המופיעה בהצגה – טורט, גם אנשים על הספקטרום לפעמים לא מובנים, ו'זוכים' להערות פוגעניות, וסובלים מדחייה חברתית. הסובלים מאוטיזם הם בעלי צרכים מיוחדים שלא תמיד נראים לעין או מובנים לשאר האוכלוסייה. לכן לפעמים אוטיזם נחשב לתחום שקשה להתייחס אליו, לדבר עליו, לגעת בו, עד כדי כך שלעתים לא נותנים להם את המענה הדרוש להם, כבעלי צרכים מיוחדים.

השירות שתוכנית 'רעים' מציעה, הוא של קבוצות חברתיות. להיפגש עם חברים אחר הצהריים, זה כל כך לא מובן מאליו לאוכלוסייה שלה זה נועד. והמפגש הזה מלא משמעות – הוא נותן הזדמנות למשתתפים להכיר יותר טוב את עצמם, להעלות נושאים שהם מתמודדים איתם, להתחבר וללמוד איך להיות ביחד. החיבור הזה מתרחש בין חברי הקבוצה, כמו גם בינם לבין אחרים בסביבתם, כולל קרובי משפחה ובני כיתה. כאשר בני נוער מתמידים במסגרת חברתית, זה נותן גם כוח למשפחה כולה, ולאורך שנים כולם מרוויחים. כשנמצאים בקבוצה באופן קבוע, עם הזמן מתרחשת תנועה והתקדמות בתחומים רבים בחיי המשתתפים. בעיקר בתחום התקשורתי והחברתי. בעקבות שינויים כאלה, למשל, הביטחון העצמי גדל, ובנוסף כשמקבלים מענה רגשי יכולים להיות פנויים יותר ללמידה, ולהתפתחות בכלל.

ל'רעים' יש ערך מוסף, בכך שבמפגשים אנחנו גם יוצאים למקומות בילוי ועורכים פעילויות העשרה. ל'רעים' פרויקטים רבים של מפגשים עם חברי קבוצות באזורים אחרים בארץ – טיולים, מסיבות, ופרויקט מנהיגות של תרומה לקהילה. למה מנהיגות? כי כאשר אנחנו בוחרים לעשות שינוי כלשהו, אנחנו הופכים להיות מנהיגים של חיינו. כאשר אנחנו רוצים לתרום גם לאחרים, אנחנו הופכים לפעילים בחברה, לאנשים המנווטים את חייהם לאן שאנחנו מאמינים שנכון וטוב עבורנו ועבור אחרים.

 

בתמונות, רואים את המשתתפים יוצרים דמויות מחומרי יצירה שונים. דרך האפיון של הדמויות, יכלו לספר גם על עצמם ועל רגשותיהם.

 

הקבוצות פתוחות לפונים נוספים !

המפגשים מתקיימים בכל יום ג' במתנ"ס בית היימן, למשך שעה וחצי

בני 8-13 נפגשים ב-17:00

בני 14-19 נפגשים ב-19:00