תכנית דירקטורים צעירים

 

תכנית דירקטורים צעירים

לישיבת הדירקטוריון של החברה למרכזים קהילתיים בעכו שהתקיימה ב10.03 במרכז קהילתי בית היימן הצטרפו 2 דירקטורים צעירים חברי מועצת הנוער העירונית – עדינה וגנר (נציגת בית ידידות מפרץ שלמה) ואביב מסס (נציג הנוער הלאומי בית"ר).

תפקידם בדירקטוריון יהיה להעלות נושאים לסדר היום ולהשתתף בדיונים בנושאי התוכן של החברה. עדינה ואביב עברו הכשרה מטעם החברה למתנ"סים .

שרי גולדשטיין יו"ר דירקטוריון החברה: ״צירופכם, הדירקטורים הצעירים לרשת החברה למרכזים קהילתיים, עשויי להביא גיוון משמעותי וערך רב לדירקטוריון. יש לכם הזדמנות לחשוף אותנו לחלק מהאתגרים איתם אתם מתמודדים ביום יום.

היום אנחנו יוצקים את הבסיס לשיתופי הפעולה העתידיים לבוא״.

 

תוכנית עמיתים

מה המסכה שבחרתם לעצמכם?

מה המסכה שבחרה עבורכם המשפחה או החברה?

בני נוער ממועצת הנוער העירונית התמודדו השבוע עם שאלות אלו ואחרות באומץ ובבגרות רבה, במסגרת סדנת מסיכות  שקיימה  תוכנית 'עמיתים' . הסדנה הייתה הזדמנות עבור הנערים לפגוש צדדים נוספים וחבויים יותר בעצמם, ולשתף את חבריהם במה שבדרך כלל נשאר "מאחורי המסכה". בני הנוער שתפו בפתיחות  בדברים מפתיעים ופחות מוכרים, וגילו שהשיתוף יוצר קרבה ומעמיק את ההכרות והקשר החברי. הם היו מופתעים לגלות אחד על השני דברים "סודיים" ומעניינים, וגם מופתעים מעצמם, שהצליחו מעט "להסיר את המסכה".

בהמשך פגשו משתתפת בתוכנית 'עמיתים', המתמודדת עם מאניה -דיפרסיה, שסיפרה על מסע החיים שלה, והדרך שלה להסיר את המסכה ולהיות היא עצמה.

לסיום כל אחד עיצב את המסכה שלו. היו כאלה שהתייחסו בעבודתם לחוויה שתוארה על ידי משתתפת עמיתים, שכוללת מעברים בין תקופות של "היי" ותקופות של "דאון", אחרים התייחסו לדרך שבה הם נתפסים בחברה, או מה יש באמת מאחורי המסכה. בשיח שנערך עלתה התובנה, שכשאנו מתבוננים רק על המסכה, אנו מסתכלים פעמים רבות דרך הסטיגמה "דתי" "ערבי", "יהודי", "רוסי", "חולה נפש". אז  אנו מפספסים הרבה מאישיותו המעניינת של האדם שמולנו, ומהצדדים המגוונים הקיימים בו ויכולים לתרום לנו, ולחברה כולה.

כשאנו מסירים את המסכות מזומנת לנו האפשרות להכיר את שלל הפנים של האדם, להתקרב ולהתחבר.

תוכנית 'עמיתים' שמה לה למטרה לקדם את החלמתם של אנשים עם מגבלה נפשית בעזרת הקהילה ולעודד את השיח החברתי בנושא בריאות הנפש, נושא שפעמים רבות נשאר עלום "מאחורי המסכה". 

המשתתפים זוכים לליווי אישי ולשילוב בחוגים, פעילויות , התנדבות ומעורבות בקהילה.

 

קידום נוער

במסגרת פרויקט חממה שהוא פרויקט העצמה וחיזוק נערים בלימוד מקצועות הליבה בכיתה ט על מנת לתגבר אותם ולשפר את ציוניהם במעבר לתיכון למסלול בגרותי, עבדו התלמידים ביחד עם הוריהם כפעולת הכנה ליום המעשים הטובים.