קבוצת כדורשת נשים

קבוצת כדורשת נשים "הליגה לידידות"  בעכו

17 נשים ערביות ויהודיות, חילוניות ודתיות, מבוגרות וצעירות, מכל קצוות העיר, מתאמנות  יחד, מזה כחצי שנה, במסגרת קבוצת הכדורשת של הליגה לידידות. האימונים החלו מיד לאחר החגים וכיום כבר ישנה קבוצה מגובשת ופעילה שנפגשת לאימון בכל יום ראשון בשעות הערב באולם של בית הספר "התומר". במהלך השנה השתתפה הקבוצה במספר טורנירים ואירחה קבוצות נשים אחרות מהליגה לידידות למשחקי אימון ולמעגלי העצמה נשית.

הקבוצה התגבשה מהר מאוד על אף  (ואולי בזכות?) המגוון הרחב של הזהויות (והגילאים). הבנות יצרו קשרי חברות באימונים ובטורנירים וכחלק מהמפגש השבועי הן גם חולקות חוויות ומספרות לקבוצה על דתן, תרבותן ומנהגיהן... לפעמים החימום הפותח את האימון מתקיים על רקע שיר שהביאה אחת המשתתפות וכך נוצר מפגש בין-אישי מרגש ואינטימי אך גם  מפגש בין-תרבותי מעשיר.

הקבוצה מופעלת במסגרת תכנית "עתיד ישראלי" של החברה למרכזים קהילתיים ומתנ"ס עכו העתיקה. התכנית הושקה בתחילת שנת תשע"ט ע"י החברה למתנ"סים ומנהל חברה ונוער במטרה לקדם יחסי שכנות טובה בין יהודים וערבים בחמש ערים מעורבות בישראל.

ליאור גלוסקא, מאמנת הקבוצה מספרת לנו: "כשפתחנו את הקבוצה בעכו לא ציפינו לכזו היענות. אני מאוד שמחה לראות מגוון כל כך יפה של נשים שבאות להתאמן ביחד. יש לנו קבוצה מגובשת אנחנו ואני בטוחה שהקבוצה הזו משמשת דוגמא לחיים משותפים בעכו ובכלל"