איך אומרים "עתיד" בערבית? 

לאחרונה סיימו עובדי עיריית קורס לימודי ערבית. הקורס נערך במסגרת תכנית "עתיד ישראלי" אשר החלה לפעול השנה בחברה למרכזים קהילתיים בעכו מבית החברה למתנ"סים, במטרה לעודד את ההיכרות בין הקהילה הערבית והיהודית בעיר.

התכנית שמה דגש על קידום מנהיגות קהילתית ערבית- יהודית משותפת, באמצעות פעילויות ותכניות המשותפות לתושביה היהודים והערבים של העיר. כמו כן, היא פועלת להגברת המודעות בנוגע לאתגרים ולהזדמנויות בקרב קבוצות המתגוררות יחד, תוך עידוד שכנות מכבדת ומקדמת.

התכנית פועלת ב-5 ערים מעורבות בישראל ומקדמת יחסי שכנות טובים בין יהודים וערבים באמצעות מספר תחומים: ספורט, נוער ומבוגרים. כך, למשל, הוקמו קבוצת כדורשת נשים מעורבת, להקה של בני נוער וכן מתקיימים לימודים של עברית וערבית מדוברת ליצירת שיח שותף בין התושבים.

אחת למספר שבועות, מתכנסים צוותים מובילים ממתנ"ס בית היימן וממתנ"ס עכו העתיקה על מנת להגיע לתהליך משותף שבסופו ייבנו תכניות משותפות לשני הצדדים.

אורי רוזין, רכז התכנית מספר: "מדובר ביוזמה מבורכת ובשיתוף פעולה מתבקש בשל העובדה שכולנו חיים באותה העיר. זה צעד קטן בדרך לחיים של אחווה הדדית ותרומה משותפת לקהילה, בלי הבדלים של דת או מוצא".