חברות דרך המוזיקה


למוזיקה יש את היכולות לגשר בין עולמות ולהפיל מחסומים. היא מחברת בין אנשים שבאופן טבעי לאו דווקא היו נפגשים. מקהלת "מעבר לקול" היא הדוגמא האידיאלית לכך. המקהלה, שפועלת בהצלחה רבה בעכו כשנה, משלבת זמרים עם מוגבלות שכלית וזמרים ללא מוגבלות עורכת בימים אלו אודישנים לשנת הפעילות הקרובה (בתאריכים 13.8 ו 3.9). הזמרים מגיעים בתחילת השנה מרקעים ועולמות שונים כשהם לא מכירים אחד את השני אך במהרה, דרך המוזיקה, מתגבשים למקהלה מאוחדת ותומכת.
דוגמא אדיאלית לכך הוא החיבור שנוצר בין איילת וגבי שהכירו לפני שנה במקהלת מעבר לקול בעכו. מדובר בשני זמרים, מעולמות שונים שמצאו שהמוסיקה והשירה מחברים ביניהם, לעשייה מקצועית ומשותפת בשעות הפנאי.
איילת: "לפני כשנה, ראיתי מודעה קטנה בפייסבוק של עיריית עכו שקראה לזמרים וזמרות עם וללא מוגבלות לשיר יחד במקהלה משולבת. לא ידעתי אז מהי מקהלה משולבת אבל כאחת ששרה להנאתה ואוהבת מאוד מוסיקה, אזרתי אומץ ונרשמתי לאודישנים. נכנסתי לחדר שם חיכה לי אורי שחר מנהל המקהלות שהסביר לי שבמקהלה משולבת שרים יחד זמרים עם וללא מוגבלות כמו במקהלה רגילה – נפגשים כל שבוע לחזרות, מופיעים, מצלמים קליפים ונהנים מפעילות מוסיקלית בצד עשייה חברתית. כמובן שגם שרתי, כי כל זמר עובר אודישן במקהלה ורק המתאימים מתקבלים. לאחר יומיים מלאי ציפייה, קיבלתי הודעה מאורי שהתקבלתי ושיוצאים לדרך. ומאז, בכל יום שלישי אני מתנתקת מכל העולם לשעתיים של שירה והנאה עם אנשים שאני מאוד אוהבת ושם גם פגשתי את גבי."
גבי עובד ב"מרכז תעסוקה שיבולים" בעכו ואוהב מאוד לשיר. "האמת", אומרת איילת, "אם לא הייתה המקהלה אני חושבת שלא היה לו איפה לשיר." במקהלה נפגשים זמרים עם וללא מוגבלות וממש מכירים אחד את השני. ביחד, ובזכות האווירה המקצועית שבה מנוהלת המקהלה, הזמרים יוצרים מוזיקה איכותית ונהנים לשתף אותה עם הקהל.
"מקהלות מעבר לקול" הוא מיזם מוסיקלי להיכרות בין אנשים עם וללא מוגבלות דרך המוסיקה. המיזם הוקם על ידי המוסיקאי אורי שחר, ופועל בתמיכת קרן שלם והמועצה לתרבות ואמנות במפעל הפיס והמקהלה בעכו פועלת בשיתוף היחידה לעבודה קהילתית באגף הרווחה ברשות ורשת המרכזיים הקהילתיים בעיר.

אודישנים לשנת הפעילות הקרובה יתקיימו בתאריכים: 13.8 ו 3/9
לפרטים נוספים ולהרשמה לאודישנים ניתן לצלצל ל:
לינוי יחיאלי: 0525343909 אורי שחר: 0522304979
או לפנות במייל mlakol.info@gmail.com

 

 

 

  קרדיט צילומים: יוני חזק