מה עושים  תושבים מעכו ומהאזור באמצע יום הלימודים בביה"ס שזר?!

משחקים!!!

חברים וחברות בקבוצת "מילה במילה" קבוצה ללימודי עברית וערבית מדוברת, הגיעו בשבוע שעבר לשיעור בכתה ו'  בביה"ס שזר כדי לשחק עם התלמידים והתלמידות בערכת המשחקים, שיצרו בעצמם כדי ללמוד ולתרגל את השפות.

ערכת המשחקים כוללת משחקים מוכרים כמו רביעיות, משחק הזיכרון וסולמות ונחשים, שמציגים מלים שימושיות בשתי השפות- למשל: מספרים מאחד עד מאה, בעלי חיים ורגשות, דרכם ניתן ללמוד מלים בסיסיות על מנת לשפר את היכולת להבין ולשוחח.

מרים כהן, חברת הקבוצה מספרת: "היה כיף לפגוש את הילדים ולשחק- ודרך הפעולה, להעביר את המסר שלנו: עכו עיר מעורבת. צעד ראשון בדרך לחברה סבלנית הוא היכולת לקיים דיאלוג, וכדי לקיים דיאלוג, נחוצה לנו כמובן השפה".

מיכל קידר, מהקיבוץ העירוני שמדריכה את הקבוצה מוסיפה: "הכוונה לקדם מרקם עירוני מאפשר- לתרגל את השמיעה של השפה השנייה, ולשחרר ממטען פוליטי, לאפשר לנו לשוחח עם השכנים שלנו, עם ילדים אחרים בפארק השעשועים או בקניון. חברי הקבוצה השקיעו חשיבה רבה בתכנון המשחקים ולמדו בעצמם הרבה מלים חדשות בדרך. המפגש עם התלמידים היה נעים ומזמין, תודה לכרמית אבי זמר מנהלת בית הספר ולצוות, שפתחו לנו את הדלת ותמכו ביוזמה".

הקבוצה, קמה במסגרת הפעילות החינוכית של קיבוץ המחנכים העירוני, פועלת בשיתוף עם החברה למרכזים קהילתיים עכו ומתנ"ס עכו העתיקה, בהפקת המשחקים תמכה גם תכנית עתיד ישראלי מבית החברה למתנ"סים.

קבוצה חדשה ללומדי ערבית תפתח מיד אחרי החגים, ניתן לפנות לבית היימן להצטרפות 04-6753002