ברכות לתלמידי עכו עם היציאה לחופש הגדול....

אנחנו במחלקת הספורט והבריאות מאחלים לכם חופשה של כיף והנאה וזמן איכות משפחתי.

החופש הגדול יחד עם חגי תשרי  הם תקופה של 3 חודשים בהם אין מסגרת לימודית קבועה ועל כן משתנים הרגלים קבועים כמו: שעות שינה, אכילה, פעילות ספורט ובאופן כללי יציאה משגרת הרגלים בריאים.

חשוב לנו לשמור על בריאותכם גם בהעדר מסגרת, ועל כן נשמח להמליץ לכם על 5 טיפים לשמירה על הבריאות גם בחופש:

  1. שעות שינה: נסו לשמור על שעות שינה מספקות גם בקיץ!! בלילה מומלץ לכולם לישוןבדגש על ילדים ונוער. בלילה מופרשים הורמוני גדילה הרעב והשובע מווסתים ומאוזים שעות השינה המומלצות לילדים עד גיל 13 הן בין 9-11 שעות ללילה ולנוער מעל גיל 13 8-10 שעות שינה בלילה

 

  1. ארוחות קבועות: כשמשתנה סדר היום ויוצאים משגרה קבועה, יש נטיה לשנות גם את סדר הארוחות, לעיתים לדלג על ארוחה, לעיתים לאכול ממתק או חטיף במקום או סתם לנשנש במקום לאכול בצורה מסודרת.

ההמלצה שלנו: הקפידו לאכול ארוחות מסודרות: ארוחת בוקר, ארוחת צהריים וארוחת ערב, 3 ארוחות לפחות מסייעות להשגת הצרכים התזונתיים החשובים לשמור על גדילה תקינה, התפתחות המוח והעצמות ושמירה על משקל תקין.

  1. פעילות גופנית: בחופש  הגדול גם החוגים יוצאים לפגרה, אבל הגוף שלנו זקוק לתנועה, ועבור בריאות טובה יש צורך בתנועה משמעותית!

ההמלצה עבור ילדים ונוער היא 60 דקות (שעה) לפחות של פעילות גופנית ליום.

אפשר לעשות כל פעילות שאתם אוהבים: הליכה, ריצה, כדורגל, שחייה, כדורסל, ריקוד, תרגילים בבית או באפליקציה או אימון במכשירי הכושר ברחבי העיר העיקר לאפשר לגוף לנוע

  1. ירקות ב5 צבעים: ירקות הם תרופה של הטבע! הם מספקים לגוף שלנו חומרים שלא ניתן לקבל משום מקור אחר. ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים. ירקות הם טעימים, מרעננים, מגוונים, משפרים תיפקוד המערכות השונות בגוף כולל מערכת העיכול, מערכת החיסון, תורמים לתחושת שובע, עוזרים לאיזון סוכר ולשמירה על משקל תקין!.

ההמלצה שלנו: שלבו ירקות טריים בכל ארוחה שאתם אוכלים.

וגם כשאוכלים בחוץ או מזמינים הביתה (פיצה או סושי) כדאי לשלב ירקות טריים בארוחה.

  1. שתיית מים: 60-80% מהגוף שלנו הם מים!! ממש כמו בכדור הארץ כולו.

מים הם מקור חיים ומקור לבריאות ולתפקוד תקין של הגוף והרבה יותר בריא מכל שתיה ממותקת!

 

חופש גדול - הזדמנות לתרגל הרגלים חדשים וטובים ברמה אישית ומשפחתית ולהחליט החלטות שתורמות לבריאות ולהרגשה הטובה: שתיית מים במקום שתיה מתוקה /  הרגל חדש כמו הליכת בוקר / ערב משפחתית.

 

נשמח אם תשתפו אותנו , תתיעצו, תצלמו ותחגגו את הבריאות הטובה גם בחופש!!!

 

בברכת חופש שמח ומלא בריאות

מחלקת ספורט ובריאות

החברה למרכזים קהילתיים בעכו.

  •  נכתב על ידי זהבית גולדשטיין תזונאית קלינית עירונית אפשרי בריא עכו