מעונות היום והגיל הרך – מנהלת ישראלה קיטנר נבו 046753004

מעונות היום והגיל הרך

תחום הגיל הרך במרכזים קהילתיים בעכו נמצא בצמיחה מתמדת

החברה למרכזים קהילתיים מפעילה 4 מעונות יום בשכונות השונות בעיר ובעתיד הקרוב ייפתח מעון נוסף בשכונת אפגד.

מעונות היום שלנו שייכים לרשת "התחלה חכמה" של החברה למתנ"סים הארצית.

תפיסת העבודה החינוכית במעונות משקפת את האופי התרבותי הייחודי של הקהילה בה הם פועלים. מאז הקמתה שואפת הרשת לעבודה חינוכית איכותית שבסיסה הפיכת המעון למרכז חינוך ותרבות לילדים, להורים ולקהילה תוך שיתוף הורים בנעשה.

צוות מנהלות המעונות, המטפלות והמבשלות – הוא צוות מקצועי, מודרך, וחם.

המרכז לגיל הרך:אנו מציעים להורים לילדים בגיל הרך פעילות ערכית, מגוונת הכוללת הדרכת הורים, מגוון חוגים, פעילות משולבת להורים וילדים ועוד..

ישראלה קיטנר-נבו 054-2557577

מעון עפרוני בשכונת הכרם בצפון –ברחוב עפרוני 8 טלפון: 04-8232136   04-6753004

מעון חלומוטף בשיכון –  ברחוב  לוי 1 טלפון: 04-6105664 04-6753004

מעון צעד ראשון – גיבורי סיני 17 04-6198584

מעון ברל'ה בת שבע 13 04-9031804

במהלך שנת תשפ"ב יפתח המעון החמישי בשכונת אבגד.

 

המעונות פועלים בין השעות 07:00-16:00 .

מעונות היום שלנו מוכרים על ידי משרד התמ"ת, שכר הלימוד מדורג וההורים זכאים להשתתפות בשכר הלימוד בהתאם להכנסותיהם.

צוות מקצועי

ליווי פדגוגי ופיקוח

בכל מעון 3 קבוצות גיל

ארוחות ביתיות עשירות (צהריים בשרית מידי יום לפי תפריט של בריאות הציבור)

פעילויות והתנסויות המותאמות לשלבי ההתפתחות של הילד

תכנית העשרה מגוונת

שיתוף ההורים והקהילה בעשייה החינוכית

הנחות לפי דרגות של משרד הכלכלה

לפרטים והרשמה:  

ישראלה קיטנר נבו רכזת מעונות – 04-6753004 שלוחה 1,  054-2557577

מחלקת כספים מעונות – שמחה לוי 04-6753025

במסגרת הרחבת תחום הגיל הרך במרכזים הקהילתיים יפעלו חוגי תנועה וספורט , חוג חיות וחיוכים, חוגי מחול וסגנונות רבים ומגוונים: בלט, היפ הופ, ריקודים סלוניים  חוגי אומנויות לחימה : קפוארה, קרטה ועוד.

 

אני מאמין שלנו

  • לכל ילד היכולת להצליח.
  • חשיבות הסביבה החברתית תרבותית להמשך התפתחות הילד
  • שיתוף פעולה בין המשולש צוות, הורים ילדים תורמת לצמיחה אישית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התפיסה החינוכית המנחה את עבודתם של מעונות היום הקהילתיים מתבססת על האמונה בחינוך ובהיותו של המעון מקום בו נפגשים מחנכים, ילדים והורים ליצירת שותפות חינוכית.

שותפות חינוכית זו מבוססת על האמונה בילד וביכולותיו, על ההכרה בחשיבות הסביבה החברתית-תרבותית להמשך התפתחותו של הילד ובעיקר על הידיעה, כי רק מודעות לאיכות היחסים בין כל השותפים: צוות, הורים וילדים, תביא לפריחה ולצמיחה אישית ומערכתית.

הגישה החינוכית – הלכה למעשה:

מוקדי פעילות בכיתה: עיקרון האמונה ביכולותיו של הילד ובמסוגלות שלו מחייב את הצוות לאפשר לו לנסות ולהתנסות עד כמה שניתן, תוך שמירה על בטחונו האישי. מכאן נובעת ההתנהלות, המאפשרת לילד לבחור במה יעסוק, להחליט האם הוא רוצה לאכול, ובאיזה מוקד ברצונו לשחק.

גישת הדלת הפתוחה: האפשרות שניתנת לילד לבחור היכן ישחק, בחצר או בכיתה, מבוססת אף היא על האמונה ביכולתו של הילד לבחור, תוך שימת דגש על הפרט, אשר יש לו צרכים ויכולות אינדיבידואליים. ילדים שונים זה מזה בטמפרמנט ובתכונות אישיות ולכן הם בעלי צרכים והעדפות שונות.

מסוגלות של ילדים: תפיסת העולם של הרשת מבקשת להקנות לילד תחושת יכולת, לראות בו שותף וליצור אצלו תחושת אחריות משותפת לחיים בכיתה. ההתייחסות אל הילד היא כאל מי שיש לו ידע ויכולת לבטא מסרים שברצונו להעביר על עצמו. אנו מאמינים ביכולתו של הילד ללמוד ולשכלל את מיומנויותיו תוך כדי התנסות, שנובעת מהעניין ומהסקרנות שהוא מגלה כלפי חפצים, התרחשויות והתנסויות. כך למשל, במהלך הארוחות מאפשרים לילדים במעון לאכול במזלג ולהשתמש בסכין (שאינו מסוכן), מהרגע בו הם מסוגלים לכך. כך מתאמנים הילדים בהנחת האוכל שהם רוצים על צלחתם ובהורדת האוכל מהשולחן.

אנו דוגלים בתפיסה החינוכית הרואה את הילד כשותף, מאמינה ביכולותיו, מעצימה ומעודדת אותו להשתמש במירב הכישורים, היכולות והמיומנויות שיש לו בכל שלב התפתחות, שבו הוא נמצא.